Toimintasuunnitelma vuodelle 2017

TOIMINTASUUNNITELMA KAUDELLE 010117-311217

Euran Säkylän ammattiosasto 616

Johdanto
Tulevana vuonna toimimme viime vuoden suunnitelman mukaisesti. Laajennamme tietoutta ammattiosaston toiminnasta sekä panostamme jäsen hankintaan. Tutustumme toimialueemme toimipisteisiin mahdollisuuksien mukaan ja toivotamme uudet hoiva yrittäjät tervetulleiksi.

Hallitustoimita
Hallitus kokoontuu noin kuusi kertaa vuoden aikana. Kokous paikoiksi valitsemme toimialueellamme olevia työpaikkoja sekä muita kiinnostavia kohteita. Kokoukset ovat kaikille jäsenillemme avoimia.

Jäsenhankinta
Pyrimme tulevana vuotena korostamaan ammattiosaston järjestämää toimintaa. Työpaikka vierailuilla kerromme ammattiosaston- ja liiton toiminnasta sekä monipuolisista koulutus mahdollisuuksista.Nuoria pyrimme saamaan toimintaamme mukaan. Innostamme heitä osallistumaan ammattiosaston ja liiton puolesta järjestettäviin tapahtumiin.

Ammatillinen ja sopimusedunvalvonta
Ammattiostomme ottaa kantaa työpaikoilla mahdollisesti tapahtuviin epäkohtiin sekä tarvittaessa käymme paikallisia neuvotteluita. Olemme tarvittaessa liittoon yhteydessä.

Suhdetoiminta
Pidämme yhteyttä jäsenistöömme kutsumalla heitä kokouksiimme sekä järjestämällä jäseniä kuunnellen virkistystoimintaa ympäri vuoden. Järjestämme nuorten viikolla nuorille suunnattua tapahtumaa ja kutsumme Satakunnan alueella toimivan Sunun Piia Rannikon toimintaamme mukaan.
Olemme tarvittaessa yhteydessä liiton toimistoon esim. edunvalvontaa koskien.
Hallituksen jäsenistössä meillä on kunnan edustajia, he vievät viestiä tarvittaessa kunnan päättäjille.
Olemme myös muihin ammattiosastoihin yhteydessä ja kutsumme heitä mahdollisesti järjestettäviin tapahtumiimme.

Koulutustoiminta
Kannustamme jäseniä osallistumaan Superin järjestämiin koulutuksiin ja tapahtumiin. Kerromme myös nuorille liiton koulutuksista ja tapahtumista.

Tiedotustoiminta
Kaikista kokouksistamme lähetetään kokouskutsut hallituksen jäsenille ja yhdysjäsenille sähköpostitse vähintään viikkoa ennen.  Kevät- ja syyskokoukseen kutsutaan vähintään kahta viikkoa ennen ja kaikista kokouksista laitetaan kutsu työpaikkojen ilmoitustauluille. Ilmoitamme myös ammattiosaston omilla nettisivuilla ja omassa Facebook- ryhmässä.  Laitamme myös kutsuja paikallislehti Alasatakuntaan.

Opiskelija- ja nuorisotoiminta
Ammattiosaston nuorille järjestämme alku vuonna nuorten viikolla tapahtuman. Alueellamme toimii uusi Sunu Piia Rannikko jonka otamme toimintaamme mukaan.

Sosiaalinen toiminta
Muistamme tulevana vuonna tapamme mukaan 50 ja 60 vuotta täyttäviä jäseniämme 35 euron S-ryhmän lahjakortilla ja muistamme toimintaamme kutsuttuja vierailijoita pienellä lahjalla arvoltaan noin 15 euroa.

Virkistystoiminta
Virkistystoiminta pohjautuu talousarvioon sekä jäseniä kuunnellen.Alkuvuodesta järjestämme jäsenillemme teatteri matkan tai jäsenillan sekä kevätkokouksen. Alkukesästä avaamme kesäkauden ja loppu kesästä päätämme kesän saunomalla ja syömällä hyvin hallituksen kokouksen yhteydessä. Keskikesällä lomailemme. Loppu vuodesta järjestämme pikkujoulut sekä syyskokouksen ja tarpeen mukaan jonkin matkan, retken tai jäsenillan. Jäseniltoihin kutsumme teeman mukaan vierailijoita esim. liiton toimistolta. Nuorille järjestämme myös omaa toimintaa etenkin nuorten viikolla.
Hallitus tekee virkistysmatkan kerran vuodessa. Retkistä ja matkoista maksetaan aina erikseen sovittu omavastuuosuus.

Taloudellinen toiminta
Ammattiosastolle ei ole sijoituksia, osakkeita tai muuta vastaavaa omaisuutta. Tulot koostuvat liitolta saaduista jäsenmaksupalautteista.